دانلود تجربیات شغلی معلم قرآن مدرسه دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی ـ که خود معلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند………..
فهرست مطالب
مقدمه. ۱
فصل اول، بیان چالش ها و مشکلات
مشکل الگوی مصرف در دانش آموزان.. ۲
مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن.. ۳
مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز پایه دوم ۴
ضعف در انشا و املا در بین دانش آموزان پایه دوم. ۵
عدم علاقه به درس و خشکی کلاس در زنگ ریاضی.. ۶
مشکل گوشه گیری دانش آموزم در پایه دوم. ۷
مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم. ۸
بی انگیزگی برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه دوم. ۹
عدم حضور اولیای دانش آموزان در مدرسه. ۱۰
فصل دوم، بیان راهکارها و پیشنهادات
راهکارهای مشکل اسراف و مصرف نادرست در دانش آموزان.. ۱۱
راهکارهای حل مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن.. ۱۳
راهکارهای حل مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز ۱۳
راهکارهای حل مشکلات ضعف در انشا و املا در بین دانش آموزان پایه دوم. ۱۶
راهکارهای حل مشکل عدم علاقه به درس و خشکی کلاس در زنگ ریاضی.. ۱۸
راهکارهای مشکل گوشه گیری دانش آموزم. ۲۳
راهکارهای حل مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم. ۲۷
راهکارهای حل مشکلات بی انگیزگی برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان.. ۳۱
راهکار حل مشکل عدم حضور اولیای دانش آموزان در مدرسه. ۳۴
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۹
دانلود تجربیات مدون معلم ریاضی مدرسه نقش معلمان آینده در سنگر تعلیم و تعلم و میزان تأثیرگذاری آن در اجتماع، نیازمند تلاش مضاعف و ظهور جدّیتر(معلمان متعهد و متخصص و کارآمد، آگاه به نیازهای روز جامعه)اهتمام به نیاز دانش آموزان در عصر تغییر و تحول، تقویت اراده عمومی در تمامی سطوح و تلاش و توکل به خداوند متعال در برطرف نمودن موانع و مشکلات فرا روی تعلیم و تربیت امری ضروری است. …..
هرجامعهای سرنوشت خود را در چگونگی کارکرد معلم میبیند, معلم اوّلین و آخرین امید در تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان و نسل آیندهی کشور میباشد. پیامها و توصیهها(تجارب)خدمتی قابل توجّه و تأثیر گذار معلمان برای نسل بعد از خود از آن جهت حائز اهمیّت است تا بتواند نسلی تربیت شده و سالم و کار آمد و مفید به جامعه تحویل دهد.
فهرست مطالب
مقدمه. ۳
فصل اول
چالش ها، مشکلات و نقاط ضعف. ۶
چرا تدریس ریاضی دشوار است؟. ۷
ایجاد جذابیت در ریاضی برای دانش آموزان. ۸
تقلبی کمتر یا هر گز تقلبی در کلاس. ۱۱
علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی. ۱۲
فصل دوم
راهکارهای حل بی انگیزگی دانش آموزان برای یادگیری درس ریاضی ۱۶
راهکارهای مقابله با تقلب در کلاس. ۱۹
راهکارهای تقویت دانش آموزان در درس ریاضی. ۲۳
توصیه هایی برای آینده. ۳۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
اهمیت منابع انسانی کیفیت مداری که بتواند بیش از گذشته در هدایت دانش آموزان در زمینههای تعلیم و تربیت امری بدیهی و ملموس است. برای تحقق موفقیتها شناخت نیازهای دو طرف(معلمان و متعلمان) از اهمیت بسزایی برخوردار است. زمانی که پای تعلیم و تربیت به میان میآید باید به مفاهیمی همچون اخلاق، معنویت، هدایت و اصلاح توجّه کنیم. برای دستیابی به این مفاهیم نیازمند نگاهی پیامبرگونه به تعلیم و تعلم هستیم. رسالت آموزش و پرورش نیز رسالتی الهی است و چه زیبا گفتهاند؛ از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم……..
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳
دانلود اقدام پژوهی آموزگار مدرسه ابتدایی یادگیری و یاد دهی از اولین روزهای زندگی بشری همواره وجود داشته و با زندگی انسانها عجین می باشد. چرا که بدون آموختن نمی توان در اجتماع زندگی کرد و حتی زنده ماند.آموزش کودک انسان نسبت به سایر جانداران بسیار مشکل و زمان بر می باشد بهمین خاطر اولین مربی انسان یعنی مادر و پدر باید روزهای طاقت فرسای زیادی را تحمل بنمایند تا بتوانند جهت تعلیم و تربیت ایشان قدمهای مثبت بر دارند و به استعدادهای نهفته ایشان پی ببرند و اورا مستعد یادگیری و مهارت آموزی برای زندگی وتحصیل علوم گوناگون بنمایند…………….
فهرست مطالب
مقدمه. ۱
فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات
اختلالات یادگیری.. ۴
مشکلات ارتباط بین اولیای مدرسه و والدین.. ۷
مشکلات ایاب و ذهاب.. ۱۰
دانش آموزان مدرسه گریز. ۱۰
مشکلات آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی.. ۱۱
عدم آشنایی با زبان فارسی رسمی.. ۱۳
بهداشت فردی و نظم در کلاس… ۱۶
فصل دوم: بیان راهکارها، پیشنهادات و برنامه ی آینده
راهکارهای مشکل ایاب و ذهاب.. ۱۹
راهکارهای حل مشکل آموزش و وسایل کمک آموزشی.. ۱۹
راهکارهای حل مشکل گریز از مدرسه. ۲۳
راهکارهایی برای حل مشکل خواندن و نوشتن.. ۲۴
برنامه ی آینده من.. ۲۷٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
بعد از اولیا جامعه خود نیز به عنوان مدرسه و محل تعلیم و تربیت عمل میکند اعضای خانواده ،فامیل ها ،همبازیهای کوچه و محله ودر روزگار جدید رسانه های جمعی در تعلیم و تربت انسانها نقش اساسی و اصلی را دارندبا این حال به منظور پاسخگویی به استعداد دانش آموزان مراکز تعلیم و تربیت تاسیس شده و همه سعی دارند از همان دوران نو نهالی نسبت به آموزش و توانمندسازی دانش آموزان وارد عمل شوند…….
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳
دانلود اقدام پژوهی آموزگار مدرسه ابتدایی یادگیری و یاد دهی از اولین روزهای زندگی بشری همواره وجود داشته و با زندگی انسانها عجین می باشد. چرا که بدون آموختن نمی توان در اجتماع زندگی کرد و حتی زنده ماند.آموزش کودک انسان نسبت به سایر جانداران بسیار مشکل و زمان بر می باشد بهمین خاطر اولین مربی انسان یعنی مادر و پدر باید روزهای طاقت فرسای زیادی را تحمل بنمایند تا بتوانند جهت تعلیم و تربیت ایشان قدمهای مثبت بر دارند و به استعدادهای نهفته ایشان پی ببرند و اورا مستعد یادگیری و مهارت آموزی برای زندگی وتحصیل علوم گوناگون بنمایند…………….
فهرست مطالب
مقدمه. ۱
فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات
اختلالات یادگیری.. ۴
مشکلات ارتباط بین اولیای مدرسه و والدین.. ۷
مشکلات ایاب و ذهاب.. ۱۰
دانش آموزان مدرسه گریز. ۱۰
مشکلات آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی.. ۱۱
عدم آشنایی با زبان فارسی رسمی.. ۱۳
بهداشت فردی و نظم در کلاس… ۱۶
فصل دوم: بیان راهکارها، پیشنهادات و برنامه ی آینده
راهکارهای مشکل ایاب و ذهاب.. ۱۹
راهکارهای حل مشکل آموزش و وسایل کمک آموزشی.. ۱۹
راهکارهای حل مشکل گریز از مدرسه. ۲۳
راهکارهایی برای حل مشکل خواندن و نوشتن.. ۲۴
برنامه ی آینده من.. ۲۷٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
بعد از اولیا جامعه خود نیز به عنوان مدرسه و محل تعلیم و تربیت عمل میکند اعضای خانواده ،فامیل ها ،همبازیهای کوچه و محله ودر روزگار جدید رسانه های جمعی در تعلیم و تربت انسانها نقش اساسی و اصلی را دارندبا این حال به منظور پاسخگویی به استعداد دانش آموزان مراکز تعلیم و تربیت تاسیس شده و همه سعی دارند از همان دوران نو نهالی نسبت به آموزش و توانمندسازی دانش آموزان وارد عمل شوند…….
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳
دانلود تجربیات مدون آموزشی معلم عربی یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران ، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است ، قسمت اعظم این وظیفه توسط خانوادخه انجام می شد همزمان با گسترش جوامع و تقسیم کار اجتماعی و اقتصادی وظیفه تعلیم و تربیت به نهاد آموزش و پرورش محول گردید .کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل نگرشی مثبت یا منفی نسبت به خود و محیط پیرامون بدست می آورند ، آنها در مدرسه در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیرنو در حقیقت در طول بهترین سال های عمر خود با عوامل موثر بر تحول شناختی ، عاطفی و اجتماعی به کنش متقابل می پردازند……………
فهرست مطالب
مقدمه. ۳
فصل اول: بیان چالش و مشکلات
چالش معایب و نقص ها کتاب عربی.. ۶
چالش موانع یادگیری زبان عربی.. ۸
مشکلات مربوط به تدریس زبان عربی.. ۱۲
عدم آشنایی با زبان فارسی رسمی.. ۱۴
چالشی برای یک دبیر قرآن: مشکل اخلاقی دانش آموز ۱۶
مشکل ضعف اعتقادی و معنوی در بعضی دانش آموزان در درس دینی.. ۱۷
فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات و تجربیات تدریس
راهکارهایی برای حل مشکل اخلاقی دانش آموز ۱۹
راهکارهایی برای حل مشکل ضعف اعتقادی و معنوی در بعضی دانش آموزان.. ۲۲
پیشنهادات روش های تدریس عربی.. ۲۴
شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی.. ۲۵
پیشنهادات به معلمان برای تدریس بهتر دروس عربی، قرآن و دینی.. ۲۶
تجربیات تدریس
تجربیات تدریس…. ۳۰
استفاده از روش کنفرانس در تدریس…. ۳۰
استفاده از روش بازگویی.. ۳۱
استفاده از روش پرسش و پاسخ.. ۳۱
توجه و بررسی نقاط ضعف دانش آموزان در یادگیری.. ۳۲
نزدیکی به دانش آموزان.. ۳۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳