دانلود پژوهش هواپیما ربایی و اقدامات علیه امنیّت پرواز با انواع اختراعات و تسهیلات فراوانی که در امور مربوط به حمل و نقل کشورها، به ویژه حمل و نقل هوایی، پدید آمده؛ دامنه فعّالیّت بزهکاران نیز گسترش یافته است، چون معمولاً هر پدیدهی جدیدی در کنار فایدهها و تسهیلات خاص خود، مشکلات به خصوصی را نیز به دنبال خواهد داشت و ممکن است؛ حقوق وسیلهای جهت نیل به برخی مقاصد و اهداف شوم فرصت طلبان باشد. هواپیما ربایی در ایران به همین جهت کنوانسیونهایی در این زمینه به تصویب رسیده است.
چکیده
مقدّمه
فصل اوّل : کلّیّات و تعاریف
گفتار اوّل : سیر تاریخی هواپیماربایی و جرایم علیه امنیّت پرواز
گفتار دوم : تعریف هواپیماربایی و جرایم علیه امنیّت پرواز
گفتار سوم : شروع به جرم
گفتار چهارم : معاونت در جرم هواپیماربایی
گفتار پنجم : هواپیماربایی جرم مستمر
فصل دوم : ابعاد بین الملل هواپیماربایی و جرایم علیه امنیّت پرواز
گفتار اوّل : معاهدات قبل از کنوانسیون توکیو (ایران ۱۳۴۴ ملحق شد)
گفتار دوم : کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳ راجع به جرایم و برخی اعمال ارتکابی دیگر در داخل هواپیما (در ایران در دی ماه ۱۳۵۰ تصویب شد)
گفتار سوم :کنوانسیون راجع به جلوگیری از تصرف غیر قانونی هواپیما (لاهه ۱۹۷۰) (ایران ۱/۷/۵۰ ملحق و در ۷/۳/۵۲ آن را تصویب کرد)
گفتار چهارم : کنوانسیون مونترال ۱۹۷۱ راجع به اقدامات غیر قانونی علیه امنیّت هواپیمایی کشوری
گفتار پنجم : سایر کنوانسیونهای مرتبط با موضوع
فصل سوم : جرایم علیه امنیّت پرواز در قانون جزای ملّی