دانلود تجربیات مدون معلم فیزیک دبیرستان در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می یابد.روشهای آموزش ، محتوای دروس موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است . بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند ………….
فهرست مطالب
مقدمه. ۴
فصل اول: بیان چالش و مشکلات
مشکل شلوغی کلاس ها ۸
مشکل اخلاقی دانش آموزی که فرزند طلاق بود. ۹
کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در برخی مدارس…. ۱۰
وحشت دانش آموزان از درس فیزیک…. ۱۴
افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک…. ۱۵
فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات
راهکارهایی برای مشکل شلوغ بودن کلاس…. ۱۹
راهکارهایی برای حل مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان.. ۲۳
راهکارهایی برای حل مشکل کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس…. ۲۵
حل مشکل وحشت دانش آموزان از درس فیزیک…. ۲۷
حل مشکل افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک…. ۳۰
تجربیات تدریس…. ۳۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
معلمان ، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی ، تفکر ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید .فیزیک بعنوان قسمت جدانشدنی از علوم در تحول و تغییر کل جهان چه از نقطه نظر علوم تجربی و چه علوم اجتماعی تأثیرگذار بوده و خواهد بود…………
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳