پاورپوینت ساختار و اجرای مدل کسب وکار
تعریف مدل کسب و کار
پاورپوینت ساختار و اجرای مدل کسب وکار مدل کسب و کار ساختار سادهای از واقعیت است. تعریف مدل کسب و کار غالباً با دشواری همراه است زیرا در زمینههای متفاوت کسب و کار، معانی متفاوتی از آن برداشت میشود، تعاریف ارائهشده از مدل کسب و کار بر اساس دیدگاههای ارائهدهندگان تعاریف، ممکن است متفاوت باشد. از جمله تعاریف مدل کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خلاصهای از اینکه چطور مجموعهای از متغیرهای تصمیمگیری در رابطه با استراتژیهای بنگاه، معماری و اقتصاد جهت ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای تعریفشده عمل میکنند.بیان چگونگی منطق اساسی و انتخاب استراتژیک جهت خلق و دریافت ارزش درون یک شبکه ارزشی.مدل کسبوکار ساختاری است که فرآیند خلق ارزش را با انتخاب گزینش تکنولوژیها ایدهها فراهم میآورد و آنها را در پیکرهبندی خاص بستهبندی میکند تا به بازار هدف انتخابی ارائه دهد. مقالات مدیریت مدل کسبوکار سیستمی از فعالیتهای بههمپیوسته است که به بنگاه مرکزی کمک میکند تا فراتر از مرزهای خود برود. آنها دودسته فعالیت را در خلق ارزش سیستم توضیح میدهند….
اجزای بوم مدل کسب و کار استروالدر
جزء اول بوم مدل کسب و کاراستروادر: جزء سازنده بخشهای مشتری، گروه های مختلفی از افراد یا سازمانهایی را تعریف مینماید که شرکت قصد دستیابی و خدمت به آنها را دارد. مشتریان قلب هر مدل کسبوکاری را تشکیل میدهند. بدون مشتریان (سودآور) هیچ شرکتی نمیتواند در بلند مدت دوام آورد. مهمترین سوالاتی که در این قسمت مطرح میشوند:
جزء سوم بوم مدل کسب و کار: کانال های توزیع
جزء سازنده کانال ها بیان گر این است که شرکت بهمنظور ارائه ارزش پیشنهادی موردنظر به بخشهای مشتریان هدف خود، چگونه با آنها ارتباط برقرار نموده و به آنها دسترسی دارد. کانال های ارتباطی، توزیع و فروش، واسط میان یک شرکت و مشتریان آن است. کانال ها نقطه تماس با مشتری هستند و نقش مهمی در تجربه مشتری ایفا میکنند.سؤال هایی که در اینجا مطرح میگردد:
بخشهای مختلف مشتریان چه کانال هایی را برای دسترسی به ما ترجیح میدهند؟
هم اکنون چگونه به آنها دسترسی داریم؟
ما چگونه آنها را با برنامه روزمره زندگی مشتری هماهنگ می سازیم؟