دانلود تجربیات مدون آموزگار مدرسه ابتدایی یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس است. پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد و مطالب جدیدی به دست می آید.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است .
فهرست مطالب
مقدمه. ۴
فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات
مشکلات خواندن و نوشتن در دانش آموز پایه اول.. ۷
فقدان خودباوری و اعتماد به نفس در برخی دانش آموزان.. ۸
مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم و سوم. ۱۰
فرآیند یادهی-یادگیری ناقص در دوره ابتدایی.. ۱۱
فصل دوم: ارائه راهکارها و پیشنهادات
حل مشکلات خواندن و نوشتن در دانش آموز پایه اول.. ۱۵
راهکارهایی برای آموزش خودباوری و ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان.. ۱۸
راهکارهای مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم و سوم. ۲۰
توصیه هایی برای فرآیند یادهی-یادگیری موثر. ۲۵
پیشنهادات و راهکارهایی برای آینده. ۲۷
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دوره های تحصیلی ، نگرش های جهانی ، رشد روز افزون تحقیقات ، سرعت فن آوری و تکنولوژی ، ضرورت کار بست تدریس فعال را می طلبد .ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن و جلوگیری از تقلید کورکورانه در اصول و روشهای زندگی دارند، لذا آموزش و تدریس های متکی بر روشهای فعال خود گامی است در اشاعه و ترویج علم و پرورش انسانهای آزاد و آگاه که می تواند در توسعه و فناوری مثمر ثمر باشد ……..
*******************************************************************************************************
*************************************************************
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید
جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید