دانلود تجربیات مدون دبیر مطالعات اجتماعی تدریس علوم اجتماعی در مقاطع مختلف ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان بخش مهمی از فعالیت اساسی و هدفداری است که تحت عنوان “جامعه پذیری کودکان و نوجوانان” می توان آن را جمع بندی و خلاصه نمود.کتب درسی در ایران بصورت متمرکز و از بالا به پایین تهیه می شود و علیرغم تلاش فراوانی که مؤلفین ودست اندرکاران امور انجام می دهند. فاصله بین مفاهیم و دنیای ایجاد شده توسط کتب درسی با واقعیت های موجود در جامعه به ویژه با توجّه به تنوع فرهنگی در خرده فرهنگ های مختلف بسیار است و گاهی معلمان در ارائ? مطالب و محتوای گردآوری شده دچار مشکلات متعدد هستند.
فهرست مطالب
مقدمه. ۴
فصل اول
چالش های موجود در دروس علوم اجتماعی.. ۸
مشکل عدم تقویت خود کنترلی و تمرکز حواس در کلاس…. ۱۲
مشکلات اخلاقی و انضباطی دانش آموزان کلاسم.. ۱۳
مشکلات مربوط به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان.. ۱۴
فصل دوم
راهکارهایی برای چالش های موجود در دروس علوم اجتماعی.. ۱۸
راهکارهای حل مشکل رفتار نامطلوب و بی نظمی دانش آموزان.. ۲۲
راهکارهایی برای مشکل عدم تقویت خود کنترلی و تمرکز حواس در کلاس…. ۲۶
پیشنهاداتی حاصل از تجربیات تدریس…. ۲۸٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
در سطوح ابتدائی سعی شده است مطالب اجتماعی به صورت کمی ارائه شود زیرا در این مقطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیست. بنابر این آنچه که لازم است تا یک کودک بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود.دروس مطالعات اجتماعی مجموعه ای بسیار ساده از موضوعات متفاوت مانند تاریخ ، جغرافیا ، اقتصاد ، مردم شناسی ، جامعه شناسی و روان شناسی می باشد که در ارتباط با انسان است. این علوم بدون این که هویتشان زیر سوال برود همگی با هم به کودک آموزش داده می شود…………..
*******************************************************************************************************
*************************************************************
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید
جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید