چالش ها و راهکارهای تدریس دبیر علوم تجربی سالهای خدمت در کسوت معلمی هرروز برگی بر دانش وتجربات من اندوخت ،سعی شد هر سال مدرسه ای بنا کنیم از شعر شعور وشاگردانی تربیت نماییم از جنس نور ، مدرسه خواستنی ماشالوده ای داشت براساس محبت به معلمان ودانش آموزان ، وسعی شد هرکس در جایگاه خود قدر بیند وارج . واما در گذر زمان مسیر گاه آسان وزیبا وگاه سخت وجان فرسا ، با یاری خداوند ومدد همکاران وراهنمایی های مسولان دلسوز در آموزش وپرورش سعی کردیم کودکان معصومی را که به ما سپرده اند به خوبی تربیت کنیم………
فهرست مطالب
مقدمه. ۴
فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات
چالش های پیش رو در انجام فعالیت های آزمایشگاهی. ۷
مشکل عدم شادابی و نشاط در کلاس درس.. ۹
ترس و اضطراب در برخی دانش آموزان. ۱۰
مشکلات آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی. ۱۲
عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس علوم. ۱۳
مشکل تمـرکز دانــش آمـوزان مقطع متوسطه اول ۱۴
اختلالات یادگیری.. ۱۴
فصل دوم: بیان راهکارها و برنامه ی آینده
راهکارهایی برای چالش های پیشروی فعالیت های آزمایشگاهی. ۱۸
راهکارهای ایجاد نشاط و شادابی در کلاس درس.. ۱۸
راهکارها برای غلبه بر ترس و اضطراب در برخی دانش آموزان. ۲۰
پیشنهادی برای کمبود وسائل آموزشی و کمک آموزشی. ۲۳
راهکارهای علاقه مند کردن دانش آموزان به درس علوم. ۲۴
راهکارهای تقویت تمرکز دانش آموزانم. ۲۵
راهکار و پیشنهادات- اختلال یادگیری.. ۲۷
برنامه ی آینده ۳۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
معلم به عنوان راهنما و عنصر کلیدی در تعلیم و تربیت دارای نقشی اساسی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری است و این نقش مهم بیشتر از آن جهت مورد توجه است که عمده اهداف نظام آموزشی با پویایی ، برنامه ریزی ، هدایت ، تدبیر و اهتمام وی محقق می شود و موفقیت معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت به میزان موثر و جذاب بودن شیوه ها و فعالیت های وی بستگی دارد………
*******************************************************************************************************
*************************************************************
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید
جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید