دانلود اقدام پژوهی دبیری ریاضی افزایش روز افزون اطلاعات، تراکم و انفجار داده های کمی و امکان دست یابی به فن آوری و نیازمندی جامعه در قرن حاضر به استفاده از ریاضی در محیط پیرامونی، تعریف دوباره ای از اولویت های مورد نظر در زمینه مهارت های اساسی ریاضی را ایجاد می کند که از آن جمله می توان به کارگیری مهارت هایی در زمینه ی برآورده کردن حل مسئله، سازماندهی داده ها، تفسیر داده ها، اندازه گیری، پیش بینی و به کاربردن ریاضیات در مسائل روزمره اشاره نمود. در این راستا توانمندی سازی انش آموزان در کسب مهارت هایی نظیر حل مسئله، استدلال ریاضی، هوشیاری نسبت به معقول بودن نتایج، فرضیه سازی، تخمین زدن، مهارت های محاسباتی، تفکری جبری، اندازه گیری، درک مفاهیم هندسی، پیش بینی نتایج و غیره از اهمیت خاصی برخوردار است. …
فهرست مطالب
مقدمه. ۴
فصل اول.. ۶
چرا تدریس ریاضی دشوار است؟. ۷
ضعف دانش آموزان درریاضی.. ۸
علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی.. ۹
فصل دوم. ۱۳
یشنهادات… ۱۴
ارائه پیشنهاداتی در خصوص محتوای برنامهی درس ریاضی.. ۱۴
راهکارهایی که عوامل ضعف آموزش ریاضی برای دانشآموزان ارائه شده. ۱۶
آموزش بهتر ریاضیات… ۱۸
استفاده از یافته های واقعی درس به عنوان نقطه شروع فعالیت… ۱۹
کار گروهی و بحث همگانی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان.. ۲۱
از گروه های یادگیری مشارکتی استفاده کنید.. ۲۳
چگونه درس ریاضی را جذاب کنیم.. ۲۵
راهبردهای حل مسئله. ۲۷٫٫٫٫٫٫٫٫٫
تحقیقات و آزمون های بین المللی حاکی از آنند که میزان دست یابی دانش آموزان ایرانی به این مهارت ها بسیار کمتر در انتظار است. حل این مشکل بر عهده ی برنامه ریزان درسی و معلمان می باشد. اما باید توجه داشت که نقش معلم بسیار پررنگ تر از کتاب درسی است. به عبارت دیگر کسی که به بعترین وجه می تواند انگیزه ی خودفهمی را در دانش آموزان هدایت کند و فرصت هایی را فراهم سازد تا آن ارتباط بین ریاضیات و زندگی روزمره را دریابند معلم است نه کتاب درسی……….
جهت مشاهده سایر عناوین کلیک بفرمایید جهت دانلود مقالات رایگان کلیک بفرمائید
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳